Aankoopvoorwaarden
Bestelproces
Onze prijzen
Al onze prijzen zijn inclusief btw. Prijzen variëren in de loop van de tijd en we behouden ons het recht voor om prijzen dagelijks aan te passen; om onze prijzen zo laag mogelijk te houden, moeten we de markt nauwlettend volgen. Actieprijzen zijn geldig voor een beperkte tijd.
Bestellen op moory.nl
In de laatste stap van het bestelproces bevestig je dat je deze koopvoorwaarden hebt gelezen en dat je hiermee akkoord gaat door je bestelling te plaatsen. Na het plaatsen van een bestelling ontvang je van ons een orderbevestiging via e-mail naar het adres dat je bij de bestelling hebt opgegeven. De orderbevestiging bevestigt ook dat je deze koopvoorwaarden hebt geaccepteerd. We kunnen helaas geen overeenkomsten aangaan met minderjarigen onder de 18 jaar zonder toestemming van een ouder of voogd, en we kunnen ook geen overeenkomsten aangaan met klanten met een leveringsadres buiten Nederland en België. We verwerken je bestelling binnen 24 uur en normaal gesproken worden bestellingen innen 2-4 dagen in heel Nederland en België geleverd.
Betalingsprocedure
Betaling van je bestelling
Betalen bij Moory is eenvoudig en veilig. U kunt kiezen uit verschillende betaalmethoden, zonder extra kosten.
Kaart (Visa/MasterCard)
U kunt betalen met een Visa- of MasterCard-kaart. Vul eenvoudig uw kaartgegevens in bij de kassa, waarna de betaling veilig wordt verwerkt. Er worden geen extra kosten in rekening gebracht.
Apple Pay
Als u een iPhone heeft, kunt u makkelijk betalen met Apple Pay, mits uw kaart aan de app is gekoppeld. Deze betaalmethode is snel, veilig en kosteloos.
Trustly
Trustly leidt u door naar uw eigen bank, waar u zich veilig kunt identificeren. Het bedrag wordt direct van uw rekening afgeschreven, zonder extra kosten.
Verplichting tot betalen
Je bent altijd verplicht om je bestelling op tijd en volledig te betalen volgens de gekozen betaalmethode, zelfs als je later besluit je bestelling geheel of gedeeltelijk te retourneren. Als we je betaling niet op tijd ontvangen, worden er herinneringskosten en vertragingsrente van 24% plus de op dat moment geldende referentierente van De Nederlandsche Bank in rekening gebracht.
Verzendvoorwaarden
Wanneer je bestelling klaar is voor ophalen in het magazijn, sturen we je een verzendbevestiging. De opgegeven levertijd is een geschatte verzenddatum. Je ontvangt een melding van het transportbedrijf voordat de levering plaatsvindt en je krijgt dan meer informatie over de leveringsdatum en -tijd.
Verzendkosten
We willen je bootleven eenvoudig maken. Daarom kun je altijd je aankoop laten bezorgen voor 6,49 EUR aan verzendkosten – ongeacht wat je koopt. Gratis verzending bieden we niet aan – verzenden kost zowel voor ons als voor het milieu. We zijn echter allergisch voor ingewikkelde regels en voorwaarden. Eenvoudiger bootleven!
Levering naar afhaalpunt
Als je hebt gekozen voor levering naar een afhaalpunt, sturen we het pakket naar het door jou gekozen afhaalpunt in de buurt van je leveringsadres. De levering gebeurt naar DHL’s afhaalpunten, afhankelijk van wat je hebt gekozen. Je ontvangt een SMS of een briefmelding wanneer het pakket is aangekomen en kan worden opgehaald bij je afhaalpunt. Je kunt je pakket ophalen wanneer het jou uitkomt. Normaal gesproken moet het pakket binnen 7 dagen worden opgehaald. Je ontvangt meer informatie bij de levering naar het afhaalpunt. Het pakket kan alleen worden opgehaald door de persoon die als ontvanger is vermeld. Bij het ophalen van het pakket wordt een legitimatiecontrole uitgevoerd.
Thuisbezorging
Op dit moment bieden we thuisbezorging via DHL aan. Als je geen thuisbezorgingsoptie hebt gekregen bij het afrekenen, komt dit omdat DHL niet in jouw gebied levert. In dat geval moet je een andere verzendmethode kiezen. Je ontvangt continue updates over de locatie van het pakket van DHL.
Voor alle leveringen geldt transport tot aan de perceelsgrens op een berijdbare weg, tenzij anders aangegeven. Als je in een flatgebouw woont, worden de goederen tot aan de portiek geleverd. Als je in een woongebied woont met een soort toegangsbelemmering, zoals een afgesloten slagboom of gesloten poort, worden de goederen geleverd tot zover de weg berijdbaar is.
Je ontvangt een melding van het transportbedrijf voordat de levering plaatsvindt, op het meldingstelefoonnummer dat je bij de aankoop hebt opgegeven. Het transportbedrijf geeft normaal gesproken een geschatte levertijd van ongeveer 3 tot 4 uur en het vereist dat een meerderjarige de goederen in ontvangst neemt en deze ondertekent. Deze persoon moet zich ook kunnen legitimeren. We kunnen helaas de tijden en dagen van de transporteur niet beïnvloeden. In sommige gebieden in Nederland en België kan het voorkomen dat de transporteur alleen op bepaalde dagen van de week thuisbezorging aanbiedt.
Bij ontvangst van de goederen moeten deze zorgvuldig worden geïnspecteerd voordat de levering wordt ondertekend. Als er zichtbare schade aan de verpakking of het product is, moet dit op de vrachtbrief worden genoteerd voordat je deze ondertekent. Als je hebt aangegeven dat de afleverende chauffeur de goederen bij je deur mag achterlaten, ben je verantwoordelijk vanaf het moment dat je dit hebt goedgekeurd.
Wijziging van leveringsadres
Zodra de goederen het magazijn hebben verlaten, kan het leveringsadres niet meer worden gewijzigd. Daarom is het extra belangrijk dat je vóór het plaatsen en bevestigen van je bestelling controleert of het leveringsadres volledig correct is.
Leveringsvertragingen
We doen ons uiterste best om ervoor te zorgen dat je je pakket zo snel mogelijk ontvangt – we weten hoe het is als je met de boot weg wilt en het is dringend! Soms gaat het echter niet zoals gepland. Bij eventuele leveringsvertragingen word je, indien mogelijk, altijd op de hoogte gebracht. Mocht er toch een leveringsvertraging optreden, heb je uiteraard het recht om de aankoop kosteloos te annuleren.
Transportrisico
We zijn uiteraard verantwoordelijk voor alle schade die tijdens het transport naar jou kan optreden. Bij de overgrote meerderheid van alle zendingen komt het pakket natuurlijk in perfecte staat aan. Als je bij ontvangst merkt dat de zending transportschade heeft opgelopen, hetzij aan het product of aan de verpakking, vragen we je dit onmiddellijk en ter plaatse te melden aan het transportbedrijf door de schade op de vrachtbrief te noteren voordat je deze ondertekent.
Meld de schade daarna direct aan onze klantenservice zodat we je zo goed mogelijk kunnen helpen met de claim. Hetzelfde geldt voor eventuele verborgen schade die aan het product of de zending wordt ontdekt. De schade moet binnen 7 werkdagen na ontvangst van de levering bij ons worden gemeld. Het is daarom belangrijk dat je je producten zorgvuldig uitpakt en inspecteert direct na de levering.
Als er schade is ontstaan, mag je het product niet gebruiken en moet je zo snel mogelijk contact opnemen met onze klantenservice. Het is ook belangrijk dat je de verpakking bewaart zodat de schade kan worden geïnspecteerd wanneer we je helpen met je klacht. Uiteraard zorgen wij ervoor dat je een nieuw, onbeschadigd product ontvangt.
Retour & Klachten
Herroepingsrecht
We bieden je een herroepingsrecht van maar liefst 360 dagen vanaf de leveringsdatum. Je kunt ook je aankoop van delen van je bestelling annuleren als je niet tevreden bent of van gedachten verandert. Zie hieronder hoe je je goederen naar ons kunt retourneren.
Productruil
Als je een product wilt ruilen voor een ander model, kleur of maat, kun je dit eenvoudig doen door het product te retourneren en een nieuwe te bestellen op moory.nl. Houd er rekening mee dat het een nieuwe aankoop betreft.
Retourzending
Als je van gedachten verandert, niet tevreden bent met je aankoop of een ander product wilt, kun je je goederen naar ons retourneren. Om dit te doen, stuur je het pakket eenvoudig terug naar ons – we voegen altijd een retourlabel bij elk pakket. Als je het bijgevoegde retourlabel gebruikt, wordt er 8,90 EUR in rekening gebracht voor de retourzending via Qliro. Let op: het is erg belangrijk dat je de producten die je wilt retourneren verpakt in hetzelfde pakket of dezelfde grootte van het pakket als je van ons hebt ontvangen.
Je kunt het pakket ook zelf terugsturen en de verzendkosten direct aan het transportbedrijf betalen. We verwerken de retour zodra het pakket bij ons is teruggekomen.
Het is belangrijk dat het product in verkoopbare staat naar ons wordt teruggestuurd; dit betekent dat het in de originele verpakking moet worden verpakt en dat het niet gebruikt mag zijn. Geen enkele vorm van tape op de originele verpakking kan worden geaccepteerd – daarom moet je een stevige buitenverpakking gebruiken. Alle etiketten moeten aan de producten blijven zitten en eventuele handleidingen moeten worden bijgevoegd.
Het is jouw verantwoordelijkheid dat een retourzending bij ons aankomt; als we je product niet ontvangen, kunnen we de retourzending niet accepteren. Het is ook jouw verantwoordelijkheid dat het product niet beschadigd raakt tijdens het transport. We behouden ons het recht voor om een aftrek te doen op je retourzending voor beschadigde verpakking.
We verwerken retouren meestal binnen 5 dagen nadat we deze hebben ontvangen. Retourzendingen kunnen niet worden verzonden onder rembours of als aangetekende brief. Het is ook niet mogelijk om een retourzending terug te sturen door deze met postzegels te frankeren – de verzendservice moet van het type zijn dat naar ons magazijn wordt bezorgd. De retourzending mag dus niet bij een afhaalpunt of iets dergelijks terechtkomen.
Na ontvangst en acceptatie van de retourzending verwerken we de terugbetaling binnen uiterlijk dertig dagen na ontvangst van de retourzending. Terugbetalingen worden nooit contant gedaan, maar altijd via terugbetaling op je kaart of door overboeking naar je bankrekening.
Om je retourzending te kunnen accepteren, moet je kunnen bewijzen dat je het product bij ons hebt gekocht; daarom moet je altijd de orderbevestiging en het betalingsbewijs bewaren.
Niet afgehaald pakket bij afhaalpunt
Als je producten bij ons hebt besteld met levering naar een afhaalpunt en je je pakket niet binnen 7 dagen ophaalt, wordt het naar ons teruggestuurd. Je wordt dan belast voor de verzendkosten (heen en terug: 6,49 EUR + 8,90 EUR) en een verwerkingskosten van 12 EUR, wat neerkomt op een totaalbedrag van 27,39 EUR inclusief btw.
Haal het pakket liever op en gebruik het retourlabel dat in de zending zit. Je wordt dan alleen belast voor de retourverzending van 8,90 EUR.
De bewaartijd (7 dagen) wordt bepaald door de vervoerder (DHL) en we hebben geen mogelijkheid om de bewaartijd te verlengen.
Niet aangenomen pakket bij thuisbezorging
Als je producten bij ons hebt besteld met thuisbezorging en je het pakket niet aanneemt, wordt het naar ons teruggestuurd. Je wordt dan belast voor de verzendkosten (heen en terug: 19,90 EUR + 8,90 EUR) en een verwerkingskosten van 12 EUR, wat neerkomt op een totaalbedrag van 40,80 EUR inclusief btw.
Neem het pakket liever aan en gebruik het retourlabel dat in de zending zit. Je wordt dan alleen belast voor de retourverzending van 8,90 EUR.
Retour en klacht met betrekking tot actieproducten
Als je een actieproduct wilt retourneren of een klacht wilt indienen, of als je een kortingscode hebt gebruikt, is dat geen probleem. Je krijgt dan een nieuwe gelijkwaardige waarde van het totaalbedrag dat je voor je oorspronkelijke product hebt betaald. Als dit niet mogelijk is, vergoeden we een bedrag dat overeenkomt met wat je bij je oorspronkelijke bestelling hebt betaald.
Klacht over een product
Als een product niet functioneert, beschadigd is of niet overeenkomt met de beschrijving die we bij het moment van aankoop hebben gegeven, kun je een klacht indienen over het product. Alleen originele gebreken vallen onder de klachtenregeling. Als je het product hebt gebruikt en het defect is geraakt door normale slijtage, geldt de klachtenregeling niet. Klachten moeten binnen een redelijke termijn worden ingediend, maar uiterlijk binnen twee maanden. Bij het indienen van een klacht over een product moet je contact opnemen met de klantenservice. Dit doe je door een e-mail te sturen naar info@moory.nl. Vervolgens stuur je het product terug volgens de hierboven beschreven methode.
Productgarantie
We bieden 1 jaar garantie op alle producten die we verkopen op Moory. De garantie geldt voor fabricagefouten. Schade die ontstaat bij montage of door gereedschappen die tijdens de montage zijn gebruikt, valt niet onder de garantie.
Overige voorwaarden
Consumentenbescherming
Deze koopvoorwaarden gelden voor de koopovereenkomst die je als klant sluit met Moory Nautics AB wanneer je een product bij ons bestelt. Deze voorwaarden en je contractuele relatie met ons bij alle aankopen op moory.nl worden beheerst door het Nederlandse consumentenrecht, zoals de Wet Koop op Afstand en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).
Overmacht
In het geval van omstandigheden die buiten onze redelijke controle vallen, worden onze verplichtingen om de koopovereenkomst tussen jou en ons uit te voeren, opgeschort zolang deze omstandigheden voortduren. Dit kan bijvoorbeeld gelden in geval van staking, blokkade, sabotage, oorlog, terrorisme, brand, overstroming, natuurramp, gewijzigde wetgeving, overheidsmaatregelen of soortgelijke gebeurtenissen. Als een dergelijke vertraging langer dan 2 maanden duurt, hebben zowel jij als Moory Nautics AB het recht om de overeenkomst onmiddellijk te beëindigen zonder enige verplichting tot het betalen van schadevergoeding aan enige partij.
Je persoonsgegevens
We zijn verantwoordelijk voor de persoonsgegevens die je verstrekt bij het kopen van een product bij ons, in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Wanneer je de koopovereenkomst tussen jou en Moory (door de aankoop te voltooien) accepteert, ga je ermee akkoord dat je gegevens worden opgeslagen. We slaan je gegevens op om je bestelling te kunnen verwerken en uitvoeren, en om je aankopen te vergemakkelijken bij toekomstige aankopen. Daarnaast moeten we je bestellingstatus kunnen bijwerken. We gebruiken je gegevens ook om je aanbiedingen van Moory te sturen via sms, e-mail of andere directe marketing. Je kunt altijd verzoeken om inzage in de opgeslagen gegevens, en je kunt ze altijd wijzigen of verzoeken om verwijdering ervan. Je kunt je toestemming voor het ontvangen van aanbiedingen van ons op elk moment intrekken. Lees meer over hoe we je persoonsgegevens verwerken in ons privacybeleid.
Prijs- en productinformatie
In het geval van fouten in prijs of voorraadstatus in onze webshop op het moment van je aankoop, behouden we ons het recht voor om de overeenkomst tussen ons te annuleren. Dit kan gebeuren als een product niet meer beschikbaar is of is uitverkocht; in dat geval is Moory niet langer verplicht om het product te leveren, maar kan, indien mogelijk, een alternatief product worden aangeboden.
Als een product met een verkeerde prijs wordt weergegeven, vooral als een prijs per ongeluk zo laag wordt weergegeven dat het duidelijk is dat de prijs niet correct kan zijn, heeft Moory het recht om de koopovereenkomst te annuleren.
Alle afbeeldingen op moory.nl moeten worden beschouwd als illustraties en we kunnen niet garanderen dat ze altijd de exacte weergave van het product laten zien.
Cookies
Moory en Qliro gebruiken zogenaamde “cookies”. Een cookie is een klein tekstbestand dat in je browser wordt opgeslagen en ons helpt te onthouden wie je bent, zodat je een betere winkelervaring krijgt. We gebruiken cookies om het koopproces te vereenvoudigen en om onze webshop te verbeteren en te analyseren.
Recensies
Wanneer je recensies en aanbevelingen van producten in onze webshop achterlaat, geef je ons tegelijkertijd toestemming om deze te publiceren op moory.nl en in andere media en kanalen. We behouden ons het recht voor om geplaatste recensies niet te publiceren of naar eigen goeddunken te wijzigen of te verwijderen.
Overig
In het geval van een geschil proberen we zoveel mogelijk de aanbevelingen van de Geschillencommissie te volgen. Uiteraard volgen we altijd de Nederlandse wet.
We behouden ons ook het recht voor om bestellingen te annuleren en te annuleren in geval van drukfouten op de site, technische problemen of bij opzettelijke of onopzettelijke massabestellingen. Als we onjuiste informatie hebben verstrekt, heb je altijd het recht om je aankoop te annuleren – zie hierboven. We behouden ons het recht voor om vertragingen bij leveranciers en uitverkochte artikelen voordat we aan jou hebben kunnen leveren. Uiteraard krijg je je geld terug als je niet tevreden bent met het product.
Als je vragen hebt over de betekenis van deze koopvoorwaarden of over herroepingsrecht, klachten, transportschade of iets anders, neem dan gerust contact op met onze klantenservice door een e-mail te sturen naar info@moory.nl.
Als je vragen hebt over gespreide betalingen of facturen, kun je rechtstreeks contact opnemen met Qliro. Je kunt Qliro bereiken op https://www.qliro.com/sv-se/kontakt